Expeditieschip s/v Rembrandt van Rijn

Expeditieschip s/v Rembrandt van Rijn

De s/v ‘Rembrandt van Rijn werd begin vorige eeuw gebouwd als Haring logger. Het schip werd in 1994 in Nederland herbouwd tot een driemast passagiers-schoener en heeft voorheen gezeild op Spitsbergen (1994 - 1996) en de Galapagos (1998 - 2001). Het schip is in 2011 compleet verbouwd en gerenoveerd.

Perfect voor elke expeditie
Het schip is uitermate geschikt voor expeditiecruises naar Arctische eilanden en voor walvis safari’s. Het biedt veel dekruimte met goede uitzichtmogelijkheden, ook onder zeil, Er zijn 2 zodiacs, stabiele rubberboten, beschikbaar om passagiers aan land te zetten voor maken van mooie, door een gids begeleide wandelingen en voor het maken van zodiac-cruises, verkenningstochten met de zodiac.

Huttypes
De Rembrandt van Rijn is 49,50 meter lang, 7 breed en heeft een diepgang van 2.8 meter. De gemiddelde snelheid op beide motoren is 6,5 knopen. Ze wordt bemand door een ervaren crew van 12 personen waaronder 2 gidsen. Het schip biedt plaats aan maximaal 33 passagiers, in 16 hutten: 1 driepersoons hut (met douche en toilet en patrijspoort), zes tweepersoons binnenzijde hutten (met douche en toilet, geen patrijspoort) en 9 tweepersoons hutten (met douche en toilet en patrijspoort).

Basisgegevens
Passagiers: 33 in 16 hutten
Bemanning: 12
Lengte: 49.5 meter
Breedte: 6.65 meter
Diepgang: 2.8 meter
IJsklasse: De boeg van het schip is versterkt en daardoor geschikt om in de Groenlandse wateren te zeilen
Tonnage: 435 ton
Voortstuwing: 2 Cummins motoren samen 550 KW
Snelheid: 6.5 knopen gemiddeld

Rembrandt van Rijn, Greenland, June_Kees Beekman-Oceanwide Expeditions
Rembrandt van Rijn, Svalbard, May.jpg_Dr. Peter Hünseler
Rembrandt van Rijn in the Disko Bugt area, Greenland, June_Rolf Stange-Oceanwide Expeditions
Rembrandt van Rijn under sail, Greenland_Tarik Checkchak-Oceanwide Expeditions
Deze website maakt gebruik van cookies.